terug naar de kust..

13 mei 2014 - Benicarló, Spanje

GHet is al weer enkele dagen geleden dat we een update geschreven hebben. In de laatste update hebben we aangekondigd dat we de kust gingen verlaten. Wel, dat hebben we ook gedaan... Vanaf El Masnou zijn we eerst naar Reus gereden via de peaje, er moeten immers ook wat meters gemaakt worden als we Marokko willen halen. Vanaf daar de binnenlanden ingedoken. Wat een oase van rust, om niet te zeggen wat een uitgestorven bedoeling. We hebben genoten van de uitzichten over de olijfboomgaarden op de terassen tegen de steile berghellingen en na een uurtje rijden kwam Alcaniz in zicht. De laatste wat grotere plaats voor we on zouden wagen aan de "reccorido pintoresco" zoals de groen gemarkeerde stukken op onze michelin kaart heten. (In het duits heet dat dan een landschaftlich schone strecke, maar ik vind het mooier in het spaans)

Zo het voorheen al rustig was, hier werd het nog rustiger. In Mas de la Mataseden we de dorps camping voorbij opweg naar Castellote. Om alhier vlak bij het stuwmeer op zoek te gaan naar de camping. Deze was echter niet te vinden, alleen een hek met daarachter wat ongeremd woeste natuur en een verbleekt bord... Tjaa, dan maar terug naar Mas de las Matas. Ook hier een hek, maar deze keer met een bordje Abierto erop, dat zou toch open moeten betekenen. Eronder dezelfde boodschap in het engels met de mededeling dat je het jezelf maar vast gemakkelijk moest maken bij afwezigheid van de receptie en dat zij de volgende ochtend wel aanwezig zouden zijn. Mooi...tot de kettingen op de poort een eind maakte aan deze illusie. Na nog een niet bestaande en een overduidelijk gesloten en ietwat toegetakelde camping te hebben gevonden werd het stillekes aan donker in de lucht en ons gemoed. Nu moet je weten dat wildkamperen weliswaar niet verboden is in Spanje, maar dat dat wel altijd onder bewaking plaats zou vinden. (Madelief en ik slapen, Caroline doet de bewaking, want van slapen komt dan niets terecht)

Of, tweede optie, aangezien we nog ong. 60 km van de kust waren, terug naar de kust en daar even de wonden likken en een plan maken. Dat werd het dus. We vonden een uitermate engelse camping in Benicarlo waar we de nacht doorbrachten en de volgende dag met uitzicht op zee weer wakker werden. Hier dan maar eens wat aan het plan werken. Het blijkt toch dat Spanje geen Frankrijk is, op de bonnefooi wat van camping naar camping rijden in het binnenland valt niet mee. Dus maar iets meer plannen dan.  We hebben een mooie camping gevonden als doel voor de volgende dagetappe.

1. Sabien:
    16 mei 2014
    Lieverds wat een heerlijke beschrijvingen van jullie reis. Ik voel en leef helemaal mee!