De eerste paar dagen.

8 mei 2014 - Collioure, Frankrijk

De eerste paar dagen zitten er op. We zitten in het mooie dorpje Collioure. 7 jaar geleden zijn we al eens bij dit schattige dorpje geweest met zijn burchten en forten aan het water. Nu staan we met onze auto practisch IN zee.
Ons plan was om zaterdag te vertrekken maar vrijdag avond komt Wilberth er achter dat de koppeling lekt. Een flinke tegenslag! Wilberth heeft hard gewerkt en is er zowat de hele zaterdag mee bezig geweest. Madelief en ik hebben op ons gemak afscheid genomen van alle opa's en oma's. Zondag vertrekken we dan toch. De eerste stop is een kop koffie bij de Mac in Weert. Daarna rijden we naar Metz waar we op de stadscampig stoppen. Wat een goede camping! We eten iets en lopen vervolgens Metz nog even in. Leuke oude stad. De vogende dag breken we op en na nog gespeeld te hebben in de speeltuin vertrekken we richting Dijon, Lijon en stoppen we net onder Valence. Onderweg zien we veel koolzaadvelden en elke keer roept Madelief: Mijn lievelingskleurtje!! Op de camping waaien we zowat uit ons vel dus snel de tent uitklappen, eten, douchen en onder de wol. De volgende dag is ons doel de ZEE.
Madelief zit lekker in haar vel en wij genieten ook. Wel jammer dat van de 4 kinder cd's er maar 1 daadwerkelijk mee is gekomen... Dat wordt Jip en Janneke tot we groen zien...
Het landschap veranderd, bergen komen aan de horizon struiken en bomen passen zich aan aan de warmte in de zomer. Bij Perpignan gaan we van de snelweg af en volgen de route langs de kust. Mooi hoor. Bij elke waterglijbaan wil Madelief stoppen en zwemmen. We rijden toch maar door om een camping te zoeken. In Collioure vinden we een hippyachtige camping. We kunnen een plekje krijgen aan zee voor twee dagen. Voldoende voor ons want daarna willen we toch weer verder naar Spanje.
We klappen de tent uit en gaan op pad naar het dorpje. Via een stijl bergpaadje klimmen en klauteren we naar het dorp. Madelief geniet van dit pad. Zo stoer om haar op handen en voeten als een berggeitje haar weg te zien gaan. Wat is het mooi en wat ruikt het overal lekker. Het doet ons denken aan tropische oorden. In het dorp eten we een hapje om vervolgens weer terug naar de tent te gaan. Morgen beloven we Madelief mag je zwemmen. Nu is het te laat en te koud.
En dat is vandaag. De dag begon met tikken op het tentdoek. Miezer wordt regen. Balen... Maar voor we naar het dorp gaan breekt de zon door en wordt het toch nog korte broeken weer. Dus vandaag heeft Madelief gezwommen in zee. Met haar nog een handje vol durfals. En nu rent ze achter de duiven aan. Of de duif er blij van wordt is maar de vraag. Morgen zetten we de reis voort richting Spanje. We houden jullie op de hoogte. Lieve groet Madelief, Wilberth en Caroline

1. Miranda:
    Hoi Wilberth, Caroline en Madelief,

Wat ontzettend leuk dit te lezen.
    Het klinkt allemaal erg mooi en leuk.
    Jammer van de cds van Madelief.
    Maken jullie van de tocht veel foto's dan wil ik ze graag zien als jullie terug zijn.
    Maar voor nu lekker genieten van al het moois wat jullie tegen komen en van elkaar.
    Doe voorzichtig!
    En een grote knuffel voor Madelief.

Groetjes Miranda
  2. Heleen Wessels:
    Lieve vakantie gangers,

Caroline wat schrijf je leuk, wat fijn dat Wilberth de auto heeft kunnen maken.
    Heel veel plezier, waar gaan jullie beginnen in Spanje?
    Kennen jullie Pals, Begur,Peratallada?
    Doeg gr Heleen
  3. Marieke:
    8 mei 2014
    Wat hebben jullie het leuk! Alle vrijheid om te doen wat je wil. Heerlijk! Heb je nog behoefte aan andere kinderliedjes in de dropbox?
    Kunnen we wel regelen...;) Lekker genieten!
  4. Robert:
    8 mei 2014
    Ha! Goed opgeschoten, oppassen; als jullie op dit tempo doorbanjeren zijn jullie straks nog te snel thuis ;)

Groeten aan Madelief van Skye, vanuit een druilerig Nederland!
  5. Peggy:
    8 mei 2014
    he wat fijn te lezen dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben.
    geniet ervan en we volgen jullie verhalen op de voet.
    groetjes peggy
  6. Linda:
    hey 3 reizigers!
    Wat leuk, Collioure, zijn wij 2 jaar geleden ook geweest, mooi en sfeervol stadje. Iets eronder ligt Banyuls, hier maken ze hele lekkere, zoete dessertwijn :-)
    Hoe bevalt de daktent?
    Ik geniet dmv je leuke verhaal mee.
    groet Linda
  7. Suzanne:
    8 mei 2014
    Lang naar uitgekeken, maar de reis nu echt begonnen! Leuk om via het blog jullie reis een beetje te volgen! Goed om te lezen dat jullie zo genieten! Wat is Madelief toch een stoere meid al zwemmen in de zee! Dat zullen niet veel mensen haar nadoen. Geniet van elkaar en al het moois wat jullie onderweg tegen komen!
  8. Charlotte:
    8 mei 2014
    Wat fijn om te lezen. Leuk ook dat jullie in Coullioure zijn gestopt. T is prachtig daar, helemaal nu. Geniet verder van jullie vrijheid en elkaar.
    Xxx
  9. Miranda:
    8 mei 2014
    Hoi hoi, wat fijn te lezen dat jullie genieten van de reis en van elkaar. Heerlijk die vrijheid. Geniet er maar lekker van. Hier vele groeten vanuit een druilerig Veldhoven. Tot snel.x miranda engelen
  10. Tamara:
    9 mei 2014
    Hello,

Wat super om te horen dat jullie het fijn hebben! Erg leuk om te lezen. Geniet er lekker van en veel plezier in Spanje! ;-)
    Ik kan niet wachten tot het volgende verhaal ....

Liefs,
    Tamara
  11. Roos:
    10 mei 2014
    Hey vakantie genieters,

geniet ervan! Leuk om jullie verhalen te lezen!

Veel Liefs
    Roos
  12. Linda:
    Hey lieve reizigers,

in het echt (ok van de foto) is de tent nog ontzettend tent veel gaver dan in m'n hoofd! Fijn dat jullie zo genieten van alles, geniet ik stiekem een beetje mee, dank ;) Benieuwd hoe snel Madelief de taal op gaat pikken...

Veel liefs,
    Linda
  13. Chantal en Francois:
    Hoi Zusje,
    Wat geweldig om dit allemaal te lezen. Lekker genieten en op het moment beslissen wat je gaat doen! Wat een geluk. Wij moeten morgen weer naar school :( De verjaardag van Jort was wel heel gezellig geweest. Met veel vriendjes en vriendinnetjes.

Mama is blij met het cadeautje voor Moederdag!

Heel veel plezier en dikke kussen van Jort, Tijn, Francois en Chantal
  14. Marleen en de mannen:
    11 mei 2014
    Dag Reizigers, het gaat goed zo te zien. We zijn jaloers op "vakantie" en "vakantie weer". Hier zit de vakantie erop en het mooie weer ook. Veel plezier daar. Groeten uit Voerendaal (ps bouwput hier is klaar, dieptepunt bereikt....... geloof ik)
  15. Papa:
    13 mei 2014
    Met hulp van een computer freak eindelijk jullie berichtjes kunnen lezen.
    Het is me ook geluk een reactie te sturen.
    Het ziet er daar allemaal prachtig uit . We hopen dat jullie nog een mooie vakantie verder hebben en we kijken uit naar het volgende verslag.

Groeten,
    Papa & Jose
  16. Groep 1-2:
    14 mei 2014
    Hoi Madelief (en papa en mama),

Wat begint jullie reis al meteen leuk! Ik ben wel jaloers dat jij al lekker in de zee hebt kunnen zwemmen. Hier heeft het veel geregend!

Groetjes (juf) Iris