en nu toch echt de bergen in

15 mei 2014 - Ontinyent, Spanje

Na een laatste "good bye love, thanks for visiting" van de campinig in Benicarlo gaan we op weg naar Ontiyent. Hier zullen we verblijven op camping "La More" die gerunt wordt door een nederlands stel. (bij aankomst zal Madelief helemaal verbaast zijn dat ze weer Nederlands kan praten met mensen " he dat is gek, die praten hetzelfde als wij.." )

Eerst maar weer eens stukje snelweg tot onder (en door, het mooie centrum van, maar je kan niet overal stoppen) Valencia om ter hoogte van Oliva nog een laatste tankstop te houden voor we de bergen ingaan. De hele kustlijn wordt hier bepaald door de sinasappelgaarden en zoals dat hoort in dit land tussen twaalf en vijf zitten hier de mensen te eten voor hun huis. Zo ook bij het tankstation.
Een wat ouder vrouwtje, waarschijnlijk anderhalve generatie geleden de eigenaresse, roept ons terug als we door willen rijden " senor waaaait...." waarna ze achter het huis verdwijnt om even later met een tasje " local oransjiess" terug te komen. " fora you"  verder is er ook geen zinnig woord engels mee te wisselen maar  mijn welgemeend " gracias" doet wonderen " para la nina..." en laat ik nou even gedacht hebben dat het om mijn krachtige verschijning ging. Maar Ok, tank vol en een paar kg verse sinasappels later verlaten we de kustweg.

We volgen de CV700 langs de bergen die ons 40 km lang tussen de kersenbomen door zal voeren. We stoppen even in Alpatro. Achter elke openstaande deur zitten de localo's (eigenlijk alleen de vrouwen aangezien de mannen op het terras zitten) kersen te sorteren. We kopen een doosje van 2 kg (de kleinste) voor de rest van de reis. Een uurtje later staan we voor de poort van Glamping "La More" We worden ontvangen met en drankje en er is een (in deze tijd van het jaar prive) zwembad. Ondertussen is ons wel duidelijk geworden dat we misschien ook aan een echte rustdag toe zijn, ook om het Marokko deel van de reis en de tussenliggende dagen wat te plannen (de vrije tijd regelen was het belangrijkste deel van de voorbereiding, maar de afgelopen dagen hebben ons geleerd dat er iets meer vooruit gedacht moet worden om het relaxed te houden). En hier is een heel prima plek. Foto's volgen.

Voor morgen staan een paar kleine uitstapje gepland en 's avond serveert de camping pizza die je wel zelf even moet komen beleggen. Madelief heeft al te kennen gegeven "pietsaaa, lekker met olijven en stinkworst" Dus na de bevestiging van Martine dat ze olijven heeft en er salami is, is Madelief gerust gesteld en vraagt al de hele dag of het al pizzadag is. Maar meer daarover morgen en dan ook de foto's.

Groet, Wilberth, Caroline en Madelief

1. Peggy:
    16 mei 2014
    nou het klinkt weer allemaal meer dan goed. De verhalen zijn ook leuk geschreven, inmiddels hebben we hier ook zon, en dat is maar goed ook want skye's kinderfeestje is vanmiddag. We zijn benieuwd hoe dat gaat lopen. nog bedankt voor de felicitaties, dat jullie daar nog aandenken. Zijn jullie het gevoel van da dagen al een beetje kwijt?
    Geniet van de pizza met stinkworst en we kunnen niet wachten op het volgende verhaal!
  2. Patricia:
    16 mei 2014
    Wat super leuk om jullie verhalen te lezen en jullie foto's te bekijken. Ik las dat jullie Barcelona al zijn gepasseerd, dus ik ben te laat met mijn reactie. Zag namelijk dat je me nog een mailtje had gestuurd. Maar ik las hier daarna dat jullie het goed hebben gehad in Barcelona, wat een geweldige stad. Ik krijg weer zin om er naar toe te gaan, als ik jullie foto's zie. Geniet van jullie mooie reis en leuk om het zo kunnen volgen.
  3. Paul Maddock:
    17 mei 2014
    Dag Caroline en familie
    Super leuk om jouw verhaal te mogen lezen, misschien zien we elkaar over twee weken in Benidorm? Heb jij je loopschoenen mee-genomen? Geniet van de mooi naranjas en de pizza....
    Groetjes en veel plezier
    Kitty en Paul
  4. Linda:
    20 mei 2014
    Hehe, benieuwd of ze mij in Ireland over een week ook zoveel zon laten zien en verse pizza :)
    X